Skip to content

Regnskapsbyrået for frisører

– Frisører kan alt om klipp og farge, lite om regnskap. Derfor trenger de noen å snakke med.

Paul Redisch Thorsen jobbet med forretningsutvikling og utvikling av butikkonsepter i hele Europa. En dag foreslo frisøren hans at de burde gjøre noe sammen. Det ble starten på Norges største fagkjede for frisører, Hår1.

Hår1 er Norges største fagkjede for frisører. Medlemmene består i dag av 500 frittstående frisører, og Hår1 tilbyr driftsstøtte og kompetanseutvikling.

Paul Redisch Thorsen Hår1

– Jeg kunne ingenting om frisørbransjen, men på 17 år har vi fått 500 medlemsbedrifter, og vi har en indirekte omsetning på 1,5 milliarder.

Paul Redisch Thorsen, daglig leder i Hår1

Medlemsfordeler hos SAGA

Hår1 tilbyr i dag regnskapstjenester til sine medlemmer via SAGA. Thorsen har samarbeidet med SAGA i flere år. Den store fordelen med SAGA er at alle regnskapssystemene er knyttet opp mot kassasystemet.

– Inngående faktura går automatisk inn i systemet, og man kan hente all data på kassasystemet til enhver tid. Alt er gjort så sømløst som mulig slik at det skal være enkelt og effektivt for frisørene.

– Vi ble tidlig enige om å utvikle regnskapssystemene fra papir til digitale løsninger. I dag ønsker de fleste frisører å ha digitalt regnskap, men SAGA tilrettelegger også for de som ønsker det papirbasert.

I tillegg til de tekniske løsningene, er Thorsen tydelig på hvorfor SAGA er det rette byrået for frisørene.

– Det er viktig at frisørene har noen de kan prate med når de har spørsmål. Mange opplever at regnskap er komplisert, da har de behov for noen mennesker i andre enden, ikke bare en automatisert tjeneste. Jeg bruker SAGA selv og har bare positive erfaringer – spesielt i samarbeid med Liv og Unni ved kontoret i Skien. Vi får teknisk support fra Larvik og Anniken, som hjelper meg hvis jeg står fast med noe teknisk. Som kjede er Hår1 sin oppgave å hjelpe medlemmene med å øke omsetningen og sikre en god bunnlinje.

– Man må ha respekt for andre yrker, og det opplever jeg at SAGA har. Bak de automatiserte tjenestene er det hyggelige og dyktige mennesker som ønsker å hjelpe frisørene til å øke sin lønnsomhet.

 

 

Ønsker du flere tips og råd, kundehistorier og terminvarsler?

Tilbake til toppen
Menu